Över 4 000 sålda årskort

Vi är på god väg att sälja fler årskort än vad vi har gjort på många år.
Hela vägen fram till den efterlängtade hemmapremiären kommer vi att ha värvningskampanjer, tävlingar, specialerbjudanden och mycket annat för att få ännu fler att säkra sina årskort.

Varje månad kommer vi att uppdatera om den aktuella årskortssiffran. Just nu är vi uppe i över 4 000 sålda årskort. Det är en ökning med mer än 15 procent sedan 2020 – det senaste året före pandemin.

På Kommandobryggan har vi haft väntelista och nu släppt upp till allmän försäljning igen. Vi har ett maxtak på “KB” på 1 700 årskort på sektionen. Precis som på alla andra läktarsektioner har vi en viss begränsning för att ge utrymme för biljettköpare. Det finns knappt 350 årskortsplatser kvar på Kommandobryggan.

– Mixen mellan biljettköpare och årskortsköpare är viktig på våra matcher. Drömmen är självklart att ha fullsatt varje match, och för att nå dit är det strategiskt viktigt att vi har plats för alla. Vi kommer att rulla ut flera kampanjer där vi tillsammans med alla supportrar ska locka fler till våra matcher, säger Magnus Eriksson, kommersiell chef hos IFK Göteborg.

På flera av våra sektioner på framför allt långsidorna säljs det många årskort just nu.

– På vissa sektioner har vi färre än 200 lediga platser kvar. Vi märker ett enormt intresse just nu. Längtan efter att få vara på plats på Gamla Ullevi är stor hos många blåvita.