Fler årskort sålda än förra året

Trenden är tydlig.
Många är snabba med att förnya sina årskort och många köper nytt.
– Vi har just nu en 100-procentig ökning intäktsmässigt, säger Erica Berghagen, Marknad- och Kommunikationschef.

På grund av det höga försäljningstrycket har IFK Göteborg haft utökade öppettider för supporten de senaste veckorna. Många är tidigt ute med att säkra sina platser på Gamla Ullevi.

Flera av de populäraste sektionerna börjar fyllas på rejält. Årskortsförsäljningen har ökat överallt på arenan.
– Vi har just nu en 100-procentig ökning intäktsmässigt. På varenda sektion ser vi att vi säljer fler årskort än vad vi gjorde vid samma tidpunkt förra året. Det gäller Kommandobryggan, Familjeläktaren, Legendarläktaren, Bebbens Hylla och Young Fellows – för att nämna några, säger Erica Berghagen.

En del supportrar och medier undrar över exakta försäljningssiffror.
– Vi kommer att presentera siffror längre fram, men eftersom vi just nu är mitt i vår mest intensiva säljperiod går vi inte ut med siffror.

Några hör av sig och frågar om staplar som ska visa jämförelser med tidigare år.
– Om vi tittar historiskt sett så har staplar och tidigt presenterade siffror inte märkbar effekt på årskortsförsäljningen. Men det är roligt och positivt att intresset för klubben är stort på alla sätt.

Köp ditt årskort här.