Christian tackar för sig

Efter 16 år har Christian Arvidson gjort sin sista arbetsdag för IFK Göteborg. Vi som har haft glädjen att jobba med dig tackar för alla minnen och din stora insats för klubben.

Han kom in som konsult på gamla Kamratgården i början av 2004. Den låga och avlånga byggnaden i slänten inrymde det som då var IFK Göteborgs kontor. Mycket har hänt sedan dess.

Det har firats trepoängare, SM-guld och cupsegrar. Det har byggts ett helt nytt klubbhus. Och det har passerat tusentals dagar och timmar i blåvit tjänst.

Kvar från den tiden är bara Anna Landberg, som fortfarande jobbar i klubben. Och fram till i onsdags var det också arbetsplats för Christian Arvidson.

Han har visserligen gjort merparten av jobbet hemifrån och på sitt ”andra” kontor. Arbetet för klubben i Christians hjärta har nämligen varit vid sidan av heltidsjobbet hos SvenskaFans.

Hos oss har Christian haft titeln webbansvarig. Men hans verkliga betydelse för Blåvitt ryms inte i bara det ordet.

”Det löser sig.”
”Inga problem.”
”Det fixar jag.”
”Det är lugnt.”

De meningarna sammanfattar mycket mer av Christians gärning.

Miljontals knapptryck har gjorts för att koda om hemsidan, skriva artiklar, matchreferat, matchprogram och maknadsföringskampanjer. Lika många tangenter har det knappats på för att hjälpa kollegor med IT-support och för att fixa olika typer av… teknikstrul.

Christian har varit den ständige problemlösaren. I takt med att kommunikationsarbetet har utvecklats har Christian varit en konstant som både i sitt yrke och i sin person har stått för trygghet, professionalism och kamratskap.

Lika mycket som han har levererat högkvalitativt arbete har han också bidragit med idérikedom och klokskap. Det har gjort honom till den uppskattade kollega och kompis han är idag.

Vi kommer att sakna dig på jobbet – men vi ser fram emot att se dig hemma på Gamla Ullevi och på de allsvenska bortaläktarna.

Tack för allt, Christian!