IFK Göteborg redo att ta emot publik

Under torsdagen kom beskedet från regeringen att det inte blir någon ökning av antalet tillåtna besökare vid allmänna sammankomster.
– Beskedet är en besvikelse. När arenorna öppnas upp för fler är vi redo att arrangera hemmamatcher på ett ansvarsfullt sätt, säger Erica Berghagen, Marknads- och kommunikationschef.

Gränsen på 50 personer står kvar tills vidare. För fotbollens elitklubbar innebär det att arenorna kommer att vara fortsatt stängda för publik.

– Vi är förberedda och har en plan för när vi tillåts släppa in publik på våra matcher. Våra supportrar och de andra allsvenska supportrarna har visat ett stort ansvarstagande under 2020, säger Erica Berghagen.

Om klubbarna tillåts släppa in exempelvis 500 personer eller fler har IFK Göteborg som ambition att göra så. Nytt besked väntas komma från regeringen 22 oktober.

– Vi vill visa att vi kan arrangera matcher på ett ansvarsfullt sätt för att steg för steg öppna upp våra arenor fullt ut när samhällsläget tillåter det, säger Erica Berghagen.