Bli en del av Supporterrådet

Nu startar vi upp Supporterrådet.
Och du kan bli en del av det.
Fyll i din intresseanmälan.

För att IFK Göteborg ska fortsätta utvecklas och frodas behövs välfyllda läktare. En framgångsfaktor för detta är samarbetet mellan föreningen och supportrarna.
Den blåvita supporterkraften är viktig i vår publikutveckling och för att få full effekt av samtliga publikrekryterande insatser krävs det att vi gör det gemensamt. Tillsammans och på riktigt.

Vi har det senaste året fördjupat flera av våra samarbeten med exempelvis Supporterklubben Änglarna och flera läktargrupper, och vi har också genomfört mängder av undersökningar och hållit i fokusgrupper med just engagerade supportrar. Med Supporterrådet tar vi nästa steg tillsammans.

Supporterrådet kommer att fungera som ett idéforum, bollplank och stöd till IFK Göteborg. Det kommer att ske genom kontinuerlig dialog i form av både fysiska och digitala möten. Vi kommer att fokusera på publikrekryterande åtgärder i form av tematiseringar, kampanjer och budskap samt hur vi kan engagera och koordinera samarbetet mellan olika informationskanaler och supportergrupper/-organisationer.

Vi söker nu personer som vill engagera sig i Supporterrådet.

Sitter du inne på kompetens och idéer som kan bidra? Har du tid och intresse av att vara med i ett långsiktigt projekt?
Om det känns intressant för dig, fyll gärna i intresseanmälan här.

Nästa steg
När deltagarna i Supporterrådet är utsedda kommer vi att hålla ett uppstartsmöte i maj månad, där vi tillsammans sätter planen framåt.

Vid frågor, kontakta gärna oss gärna på nedan uppgifter:

Christopher Lindahl, SLO IFK Göteborg
christopher.lindahl@ifkgoteborg.se