Magnus Eriksson ny kommersiell chef

Magnus Eriksson kommer närmast från ESS Group och tillträder den nya tjänsten i augusti.
Välkommen till Blåvitt, Magnus!

Magnus Eriksson har i jobbet som försäljningschef på ESS Group arbetat med välkända destinationer och restauranger runtom i landet – och inte minst i Göteborg.
Nu byter han arena och arbetsplats. Från och med augusti kommer han att leda vår marknadsavdelning med allt från publik- och kommunikationsfrågor till våra samarbeten med partners.

– Att jag är blåvit sedan barnsben gör såklart steget in i IFK Göteborg speciellt, men det som har lockat mig mest med jobbet hos Blåvitt är den enorma potential och de spännande utmaningar som ligger framför oss, säger han.

Idrottsbakgrunden är stark. Det skvallrar bland annat smeknamnet Ölme om.

– Jag är precis som gamle blåvite backen Magnus Ölme Johansson född 1971 och det blev så att jag fick samma smeknamn. Det har hänt mer än en gång att jag har blivit taggad i sociala medier och fått meddelanden som egentligen skulle vara till honom.

Magnus ersätter Erica Berghagen, som har haft titeln Marknads- och kommunikationschef. Utöver hans jobb som försäljningschef på flera företag har Magnus också erfarenhet från evenemangssidan. Sedan 2014 har han drivit Alliansloppet, världens största rullskidtävling, som arrangeras Trollhättan.

– Idrotten är otroligt viktig för hela samhället, det har vi verkligen sett det senaste året. Samma sak är det med IFK Göteborg, som betyder så mycket för så många. Jag ser fram emot att lyfta de frågorna tillsammans med mina nya kollegor, med supportrarna och våra partners. Tillsammans kan vi i Blåvitt göra skillnad.

Klubbdirektör Håkan Mild om rekryteringen:

– Det har varit en gedigen process där vi tidigt kände att vi träffade rätt med Magnus. Han har ett stort driv och en härlig energi som kommer att passa väldigt bra in på Kamratgården. Jag ser fram emot när vi inom kort presenterar Magnus personligen för våra intressenter.