Så var det digitala medlemsmötet

Medlemsmötet är avklarat.
Det blev nästan två timmar med ett fullspäckat program direktsänt på BlåvittPlay.

Livesändningen lockade flera hundra tittare. För den som vill finns sändningen att se i efterhand på BlåvittPlay. Det krävs inget abonnemang utan det är bara att logga in.

Vår ordförande Richard Berkling inledde mötet med en genomgång av hur styrelsearbetet flyter på.

Klubbdirektör Håkan Mild berättade om läget på Kamratgården i stort. Han pratade också om beskedet vi gav tidigare på torsdagen – att alla 3 000 årskortsinnehavare kommer att få plats när vi får släppa in 3 000 åskådare.

– Vi vill hela tiden bli bättre. Både på och vid sidan av planen. Vi vill ha en prestationskultur där vi hela tiden utvecklas. Vi har ett jobb att göra framför oss och jag ser positivt på framtiden. Vi vill alla göra vårt bästa för IFK Göteborg, sa Håkan.

Ett reportage från vårt A-lag i division 3 visades. Det finns separat att titta på som ett avsnitt på BlåvittPlay.
Från A-Lag Herr fanns sportchef Pontus Farnerud, huvudtränare Mikael Stahre och nyförvärvet Oscar Wendt på plats för att prata inför omstarten i allsvenskan i juli.

Manager Pontus ”Frolle” Frostvik berättade om framgångarna för vårt esportlag.

– Vi har nått de flesta mål vi satte upp för säsongen, som att vara ett av Sveriges bästa lag. VM-kvalet börjar om några veckor och det ska bli spännande att se hur vi står oss. Mattias Tolinsson är rankad trea i Europa och har god chans att gå till slutspelet i London, säger Pontus.

Ekonomichef Marcus Hermansson gjorde en dragning om ekonomin och berättade bland annat att vi har en god likviditet men att osäkerheten kring publik i höst gör att det ännu är svårt att göra en exakt prognos.

– Vi hoppas och tror att vi får släppa in många supportrar på våra matcher och det kommer i så fall få en positiv effekt på vår ekonomi. Om vi mot förmodan inte får det räknar vi med att staten kompenserar oss likt 2020, säger Marcus Hermansson.

Mötet avslutades med att talarna svarade på inskickade frågor.

Se medlemsmötet på BlåvittPlay.