Vi hoppas ge plats till fler

Vi förstår att det uppstår frågor om platsfördelningen när arenan öppnas upp.
Under medlemsmötet på torsdag kommer vi att svara på dem.
– Vår förhoppning är att vi kan släppa in alla som har köpt årskort och biljetter redan i juli, säger Håkan Mild.

På torsdag kväll hålls ett medlemsmöte där vi kommer att besvara så många frågor som möjligt. Detta kommer också att läggas ut så att alla som vill kan se i efterhand.

– Det har funnits en otydlighet från oss om vad som gäller vid olika scenarion. Det har skapat de här frågorna hos våra supportrar, säger klubbdirektör Håkan Mild.

Under torsdagen håller Folkhälsomyndigheten pressträff om covid-19 och vi inväntar också de besked som kan komma där.

– Vi tror och hoppas att regeringens rekommendation om att tillåta fler på utomhusevenemang börjar gälla redan i juli. I så fall kommer alla som har tecknat sig för årskort och partnerbiljetter ha stor chans att se matcherna på plats. Men vi vet inte. Vi gör vårt bästa för att under dessa osäkra tider ge plats till så många som möjligt, säger klubbdirektör Håkan Mild.