Så var medlemsmötet

Under tisdagskvällen höll vi medlemsmöte på Elite Park Avenue och direktsände på BlåvittPlay.
Här är en summering.

Vår ordförande Richard Berkling inledde mötet med en genomgång av hur styrelsearbetet flyter på och styrelsens syn på verksamheten.

Därefter följde rapporter från de olika avdelningarna på Kamratgården. Klubbdirektör Håkan Mild berättade bland annat om positiva siffror för vårt partnernätverk och vår publikrekrytering.

– När det gäller publik har vi ökat 23 procent jämfört med budget. Vi har gjort en satsning på digital marknadsföring som gör att vi pratar med rätt personer vid rätt tidpunkter, och vi ser att fler biljetter köps med större framförhållning. Allt det ger positiva effekter för IFK Göteborg, sa Håkan.

Ekonomichef Marcus Hermansson berättade att vi följer budget och att vi har ett starkt eget kapital.

– Vi har ökat våra intäkter men behåller våra kostnadsnivåer från förra året. De enda ökade kostnaderna är de för våra matcharrangemang, och förra året – under första delen av säsongen – hade vi ju ingen publik på våra hemmamatcher. Vår prognos är att vi gör ett resultat enligt budget, ett minusreultat på 2,5 miljoner kronor, sa Marcus.

Hållbarhetschef Elisabeth Anderton, eFotbollens manager Pontus Frostvik och chefstränarna Peter Svanström (damlaget) och Mikael Stahre (herrlaget) redogjorde för sina ansvarsområden.
Filippa Hopkins och Warner Hahn, från våra representationslag, var också på plats och blev intervjuade.

Talarna togs också upp på scenen och svarade på frågor från de 80 medlemmarna på plats. 230 personer följde sändningen på BlåvittPlay.