Valberedningens förslag inför årsmötet

IFK Göteborg presenterar här sitt förslag inför föreningens ordinarie årsmöte 2 mars.

Valberedningen har löpande kontakter med styrelsen och andra personer inom föreningen och har gjort en behovsanalys med hänsyn tagen till nuvarande och framtida utmaningar i styrelsearbetet.
Med denna utgångspunkt arbetades ett antal kandidater fram och förslag mottogs också från enskilda medlemmar.
Sedan intervjuer har genomförts med utvalda kandidater enades valberedningen om ett förslag att överlämna till årsmötet för beslut.

Valberedningen vill passa på att tacka för de förslag och övriga synpunkter som har kommit in.

Styrelsen ska enligt stadgarna bestå av sju till nio ledamöter samt en ordförande. Cecilia Andersson och Marie Svensson har meddelat att de inte är tillgängliga för omval.

Valberedningen föreslår omval av Richard Berkling som ordförande under verksamhetsåret 2022.
Valberedningen föreslår vidare nyval av Rickard Ärlig.

Rickard Ärlig är 52 år och ägare och VD för Elprojekt Skandinavien AB. Han ägde tidigare den blåvita huvudpartnern Elkontakt. Rickard är en välkänd och uppskattad person i blåvita kretsar och beskriver sig själv som rak, öppen och kreativ. Rickards styrelseerfarenheter innefattar bland annat arbete i Superettanklubben Norrby IF där han var med och startade upp akademiverksamheten. Han är blåvit sedan barnsben.

– Jag vill bidra med företagstänk och idéer inom försäljning och därigenom öka föreningens intäkter, säger han.

Valberedningen föreslår slutligen omval av styrelseledamöterna Peter Brandt och Fredrik Karlsson för en period om två år.

Vi överlämnar därmed våra förslag till årsmötet för beslut.

IFK Göteborgs valberedning
Fredrik Abrahamsson, ordförande