Vi söker ny ekonomiassistent

Nu söker IFK Göteborg en ekonomiassistent till administrationen på Kamratgården. Tjänsten är en provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning.

Vill du arbeta på en spännande arbetsplats som engagerar många och där du har passionerade arbetskamrater? Hos IFK Göteborg arbetar du i en miljö med höga krav och förväntningar – där en inbiten publik följer med på nära håll. Som ekonomiassistent har du en viktig roll i det administrativa arbetet i vårt klubbhus Kamratgården.

Om IFK Göteborg
IFK Göteborg är Sveriges internationellt sett mest framgångsrika fotbollsklubb med två Uefacupsegrar, 18 SM-guld och åtta guld i Svenska Cupen. Vi vill vara hela stadens lag genom att med fotboll som verktyg bidra till att bryta barriärer för att öka känslan av delaktighet, trygghet och förbättra hälsan hos stadens invånare.

Om rollen
I rollen som ekonomiassistent sköter du bokföring, hantering av fakturor och varierande administrativa uppgifter. Du arbetar närmast vår ekonomichef och controller på ekonomiavdelningen. En del av arbetstiden kan vid tillfällen vara förlagd till kvällar och helger.

Om dig
Vi ser gärna att du har relevant utbildning såsom eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi, som civilekonom eller yrkesutbildning till ekonomiassistent. Du har goda datorkunskaper och får gärna vara kunnig i affärssystem och program för löneutbetalningar och bokföring. Du är en lagspelare och självgående person som är både noggrann och stresstålig. För att du ska lyckas och trivas i rollen är du relationsskapande och förtroendeingivande.

Skicka med CV och personligt brev tillsammans med kontaktuppgifter till referenser.

Intresserad? Välkommen med din ansökan!

Vid frågor eller för mer information om tjänsten, kontakta gärna Marcus Hermansson på marcus.hermansson@ifkgoteborg.se eller på telefon 031-703 73 00.

Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt till ekonomi@ifkgoteborg.se. Skriv ”Ansökan ekonomiassistent” i ämnesraden.

Vi vill ha din ansökan senast 2022-09-30. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.