Vi lanserar en ny biljettjänst

Färre tomma platser på Gamla Ullevi.

Vill du ge plats till en kamrat när du själv inte kan gå?
Nu har vi lanserat funktionen ”Återlämna din plats”.

Vi upplever just nu det högsta publiksnittet sedan 1978 med över 17 000 personer på de sex inledande hemmamatcherna i år. De senaste femton allsvenska hemmamatcherna har varit slutsålda på blåvita platser och efterfrågan är enorm. Det stora intresset har gjort att vi fokuserat på hur vi kan nyttja Gamla Ullevis kapacitet ännu bättre och minimera antalet tomma stolar på arenan.

Vi lanserar nu en ny funktion som gör det enklare för årskortsinnehavare som av någon anledning inte kan gå på en enskild match att återlämna sin plats så att föreningen kan sälja den vidare. Den nya funktionen hittar du på biljettsidan.

När du återlämnar din plats sker det till en specifik match och ditt årskort finns tillgängligt för dig till alla andra matcher.

I dagsläget finns det inte möjlighet att få någon ersättning för återlämnande av biljetten, men vi jobbar på att i ett senare skede eventuellt kunna erbjuda detta.

Skillnaden mellan att låna ut och återlämna
Det är sedan tidigare möjligt att låna ut sitt årskort till en kamrat vid en enskild match. När du delar din biljett vet du vem du lånar ut den till. Vid återlämnandet av biljetten går det istället till IFK Göteborg som i sin tur försöker sälja den vidare till en annan blåvit som söker biljett till den enskilda matchen.

Gör såhär för att återlämna din plats

  1. Logga in på ditt konto.
  2. Klicka på ”Återlämna” under det årskort som inte kommer att nyttjas på matchen.
  3. Välj till vilken match du ska återlämna din årskortsbiljett och klicka på ”Återlämna”.
  4. Klicka därefter på ”OK” för att godkänna. Observera att du efter detta steg inte kan återkalla din biljett.

Kontakta oss
Vid frågor, kontakta oss gärna på info@ifkgoteborg.se.