Rapport från styrelsemötet

Vi beklagar den något försenade rapporten från förra veckans styrelsemöte.

• Föreningens olika avdelningar, genom Linda Åkerberg, Joakim Fjällgård, Fredrik Wallin och Mike Sahlenius, föredrog sina respektive budgetunderlag för 2018. Styrelsen konstaterade att vi nu har slutfört arbetet utifrån de direktiv som satts upp och klubbade 2018 års budget. Den kommer att presenteras och föredras på sedvanligt sätt inför och under årsmötet 2018.
  • Därefter vidtog diskussioner om hur vi kan fortsätta det viktiga arbetet med att utveckla intäkterna samt en redogörelse för arbetet med att tillföra externt kapital.
  • Mats Gren redogjorde för läget i truppen, arbetet med nästa års trupp, samt hur det ser ut på Akademin. I samband med detta besökte Poya Asbaghi mötet och presenterade sig helt kort.
  • Mats Palmgren rapporterade om en positiv stämning på Kamratgården och framhöll hur det särskilt finns bra tendenser kring identitets- och CSR-arbetena samt den sportsliga utvecklingen. Det pågår också en översyn över hur vi kan kompetensutveckla inom organisationen för att tackla nya uppgifter med mera.
  • Mats Palmgren ser även över e-sportfrågan ytterligare och återkopplar därefter.
  • Inför årsmötet 5 mars 2018 gäller att årsredovisningen ska offentliggöras senast 26 februari. Senast under vecka 8/2018 ska styrelsen godkänna densamma och underteckna den.