Teckna medlemskap

Att bli medlem är det finaste kärleksbevis du kan ge IFK Göteborg.

När du väljer att bli en del av oss får du en rad förmåner. Det överskuggas ändå alltid av vad vi får. Ditt stöd och engagemang, i med- och motgång, gör IFK Göteborg som förening starkare. Din kunskap och erfarenhet kan genom din rösträtt på årsmötet utveckla och påverka din klubb. Den handling det innebär att du tecknar ett medlemskap ger oss kärlek, värme, självförtroende, energi och tro. Det ger våra spelare trogna kamrater vid sin sida. Det ger oss alla i IFK Göteborg en framtid. Vi är glada för det vi kan ge dig som medlem. Men ännu stoltare över det vi får tillbaka.

Bli medlem genom att fylla i webbformuläret och följ instruktionerna nedan.

  1. Välj medlemsgrupp och fyll i din mailadress.
    Ungdom = födda 2003 och senare.
    Senior 65+ = födda 1956 och tidigare.
  2. Du får ett mail skickat för att bekräfta din mailadress – klicka på ”Slutför anmälan”.
    Kolla skräpkorgen om du inte hittar mailet i inkorgen.
  3. Fyll i formuläret och klicka på ”Till betalning”.
  4. Välj betalsätt och genomför betalningen.
    Vid val av faktura kan en mindre avgift tillkomma i form av en administrationsavgift. 
  5. När du genomfört betalningen får du ett mail som bekräftelse på din anmälan om medlemskap 2021.

Priser
Vuxen – 350 kronor.
Ungdom – (född 2003 eller senare) – 250 kronor.
Senior 65+ – (född 1956 eller tidigare) – 150 kronor.

Notera att föreningens nya stadgar kräver att medlemsavgiften är betald två månader före årsmötet för att man ska ha rösträtt. Se stadgarna här.

Kontakta oss
Om du har frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta oss på  medlem@ifkgoteborg.se eller 031-703 73 00.

Förnya medlemskap

Din lojalitet och kärlek gör oss starkare.

Du som varit medlem under 2020 har fått en betalningsavisering skickad till din mailadress den 4 oktober, förutsatt att du har en mailadress kopplad till ditt medlemskap.

Har du inte en mailadress kopplad till ditt medlemskap eller har du inte fått aviseringen?
Kontakta medlem@ifkgoteborg.se så hjälper vi dig.

Med medlemsåret 2021 följer även ett nytt medlemssystem. För dig som medlem innebär det nya betalningsmetoder som ger dig möjlighet till en bättre och smidigare betalning. Vid val av faktura kan en mindre avgift tillkomma i form av en administrationsavgift. 
Så fort du har betalat din medlemsavgift får du även tillgång till medlemsappen.

I appen har du ditt digitala medlemskort och får bland annat ta del av erbjudanden från våra partners. Du kommer också att kunna svara på kallelser som skickas ut inför medlems- och årsmöten. Ladda ner appen i din mobil genom att söka på “SportAdmin medlemsapp” i App Store eller Google Play.

Priser

Vuxen – 350 kronor.
Ungdom (född 2003 eller senare) – 250 kronor.
Senior 65+ – (född 1956 eller tidigare) – 150 kronor.

Notera att föreningens nya stadgar kräver att medlemsavgiften är betald två månader före årsmötet för att man ska ha rösträtt. Se stadgarna här.

Kontakta oss

Om du har frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta oss på medlem@ifkgoteborg.se eller 031-703 73 00.

Medlemsförmåner

Som medlem får du tillgång till olika erbjudanden och förmåner från våra partners under medlemsåret.

Blåvittshopen – 10 procents rabatt på ordinarie priser mot uppvisande av medlemskort.
Vid köp via e-handeln måste du notera giltigt medlemsnummer i beställningen samt uppge koden Medlem2020 i rabattkodsrutan.

Medlemsmagasin – Publiceras digitalt. Senaste upplagan hittar du här.

Kamratgårdsdagen – Inbjudan till vår årliga aktivitetsdag på Kamratgården.

Nordic Wellness – Erbjuder specialpris på två av deras träningskort. Klicka här för mer information.

Glenn Sportsbar – Är du medlem i IFK Göteborg får du 10 procents rabatt – både matchdagar och alla andra dagar!

Rasta – 10% rabatt i restaurangerna och på hotellrum. Uppvisa giltigt medlemskort i kassan. Giltigt 2020-2021.

Medlemsappen – I appen får du bland annat tillgång till ditt digitala medlemskort, erbjudanden från våra partners. Du kan även besvara kallelser till medlems- och årsmöten samt uppdatera dina kontaktuppgifter. Ladda ner medlemsappen “SportAdmin medlemsapp” i App Store eller Google Play.

Kontakta oss

Om du har frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta oss på medlem@ifkgoteborg.se eller 031-703 73 00.

Frågor och svar

Medlemskap

Jag har inte fått en betalningsavisering för medlemsavgiften 2021 – vad beror det på?
Betalningsaviseringen skickas ut via mail. Kolla gärna din skräpkorg.
Har du inte en mailadress kopplat till ditt medlemskap så har inte betalningsaviseringen kunnat skickas. Vänligen kontakta medlem@ifkgoteborg.se om du inte hittar din betalningsavisering.

Jag har inte fått medlemsmagasinet – vad beror det på?
Från och med hösten 2020 har vi digitaliserat vårt medlemsmagasin.
Du hittar medlemsmagasinet HÄR.

Betalning

Jag har missat att betala min medlemsavgiften och länken fungerar inte längre, kan jag få en ny?
Kontakta medlem@ifkgoteborg.se så skickar vi en ny betalningsavisering till din mailadress.

Vad är Billmate?
Billmate är ett företag kopplat till vårt nya medlemssystem som sköter hanteringen av inbetalningar och fakturor för våra medlemsavgifter.

Jag har valt faktura som betalningsmetod och fick då en extra avgift, vad beror det på?
Vid val av faktura kan en mindre avgift tillkomma i form av en administrationsavgift. Om du vill byta betalningsmetod för att undkomma administrationsavgiften, kontakta medlem@ifkgoteborg.se innan du betalar fakturan.

Varför har det gjorts en kreditupplysning på mig?
Billmate, som sköter hanteringen av inbetalningar och fakturor, måste göra en kreditupplysning för personer som valt faktura/delbetalning som betalningsalternativ. Såhär skriver Billmate om kreditupplysningarna på sin hemsida:
I samband med att ett köp görs tas en kreditupplysning via vår samarbetspartner Creditsafe. Notera att denna upplysning inte syns för tredje part, därför påverkar den inte dina möjligheter att få banklån etc. En omfrågandekopia skickas hem till din folkbokföringsadress.”

Om jag inte betalar min medlemsavgift innan förfallodatumet på aviseringen/fakturan- kan jag inte bli medlem senare då?
Har du inte betalt medlemsavgiften innan förfallodatumet och vill bli medlem senare så kontaktar du medlem@ifkgoteborg.se så hjälper vi dig med en ny avisering.

Medlemsappen

Vart hittar jag medlemsappen?
Sök på ”Sportadmin Medlemsapp” i App Store eller Google Play.

Hur loggar jag in i appen?
1. Använd mailadressen som är kopplad till ditt medlemskap.
2. Klicka på ”Hämta engångskod”. Koden skickas till din mailadress.
3. Skriv in koden och klicka på ”Logga in”.

Jag kan inte logga in medlemsappen – vad beror det på?
För att kunna logga in i medlemsappen måste du ha en mailadress kopplad till ditt medlemskap. Vill du lägga till en mailadress eller kontrollera vilken mailadress som är kopplad till ditt medlemskap? Vänligen kontakta medlem@ifkgoteborg.se så hjälper vi dig.

Jag är ständig medlem – får jag också tillgång till medlemsappen?
Ja, som ständig medlem har du också tillgång till medlemsappen förutsatt att du har en mailadress kopplad till ditt medlemskap. Om du inte har en mailadress kopplad till ditt medlemskap, vänligen kontakta medlem@ifkgoteborg.se så hjälper vi dig.

Jag bor utomlands och har problem med att ladda ner appen – hur gör jag?
MedlemsAppen är endast tillgänglig i svenska Google Play/AppStore, vilket då är kopplat till vilken region ditt konto är inställt på.
För att kunna hämta hem appen skulle du isåfall behöva tillfälligt låna en väns inlogg, som har ett svensk konto, och göra såhär:

  1. Logga in på det lånade kontot på din egen telefon.
  2. Ladda ner MedlemsAppen.
  3. Logga ut från det lånade kontot och logga in på ditt eget igen.

Alternativet är att använda webbversionen av MedlemsAppen, som du kommer åt här: https://app2.sportadmin.se/
Där får du i princip samma funktionalitet som i appen, men utan notiser. 

Kontakt

SportAdmin
Telefon: 040-630 10 60
Mail: info@sportadmin.se

Billmate
Telefon: 040-30 35 00
Mail: info@billmate.se