Max ger barnen chans att se matchen

Möjliggör streaming på barnsjukhuset.

Under tisdagen lanseras Allsvenskans nya hemmaplan för streaming.
Nya streamingtjänsten Max har dessutom möjliggjort sändning av vår match för de barn som finns på Drottning Silvias barnsjukhus.

Tisdag är matchdag och vi möter Mjällby AIF på Gamla Ullevi klockan 19.00 – inför fullsatta blåvita läktare.
Matchen spelas tillsammans med och för Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barnsjukhus. På många olika sätt uppmärksammar vi Insamlingsstiftelsens viktiga arbete.

Nya streamingtjänsten Max vill hjälpa till på sitt sätt genom att skänka glädje till de barn och ungdomar som finns på barnsjukhuset. Därför har Max både skänkt vattenflaskor som blir bra att ha i sommarvärmen på arenan – och framfört allt erbjudit barnen och ungdomarna på barnsjukhuset att se matchen på distans.

– Med tanke på den speciella matchtröjan och det som IFK Göteborg gör i samband med matchen finns det många saker att uppmärksamma kring Insamlingsstiftelsens arbete. Vi vill gärna ställa upp och det var givet för oss att stötta på de sätt som vi kan, säger Pär Andersson, Fotbollschef på Warner Bros. Discovery.