Tar plats i Hela stadens nätverk.
IFK Göteborg har samarbetat tätt med Rasta i många år och nu är det äntligen klart med ett nytt huvudpartneravtal.
– Vi ser speciellt fram emot att vara en del av matchupplevelsen och bidra till att supportrarna får bästa möjliga uppladdning inför avspark, säger Mikael Tervaniemi från Rastas ägarfamilj.
Det senaste året har matchuppladdningarna på Trädgår’n blivit ett uppskattat inslag för många blåvita supportrar. ”Förfesterna” har förgyllts av scenprogram, blåvita specialpriser på mat och dryck och en atmosfär i toppklass.
Nu tar vi nästa steg i och med att Rasta kliver in som huvudpartner till IFK Göteborg.
– Vad en del kanske inte har koll på är att Rasta och Trädgår’n ingår i samma familjeägda företag, Burgsvik Group. Det är mycket tack vare vårt samarbete kring matchuppladdningarna som ledde oss in i ”huvudpartnerdiskussionen”. Trädgår’n har för många blivit det givna stället att ladda upp inför våra hemmamatcher. I och med det nya partneravtalet med Rasta fördjupar vi också samarbetet och satsningen med Trädgår’n på våra matchdagar, säger Magnus Andreasson, kommersiell chef i IFK Göteborg.
Rastas serviceanläggningar längsmed de svenska vägarna är välkända ställen för alla som reser runt i landet. Dessutom driver Rasta bland mycket annat kiosk- och restaurangverksamheterna på Gamla Ullevi och Ullevi.
– Vi har alltid haft en nära koppling till Blåvitt och matchupplevelserna. Där samarbetar vi nära med varandra för att på vårt sätt bidra till den fantastiska atmosfär som IFK Göteborg har skapat på sina hemmamatcher. Med huvudpartnerskapet och satsningen på Trädgår’n tar vi nya steg och vi vill vara det självklara valet för supportrarna när de laddar upp inför matcherna. Den stämning och inramning som fotbollssupportrar skapar i allmänhet – och de blåvita specifikt – är något som vi vill vara en del av och möjliggöra för dem, säger Mikael Tervaniemi, VD hos Rasta.