Halvvägs på fem dagar

Tidigare i veckan startade kampanjen #Publikrekordet.
Vi har redan nått halvvägs.

Matchen mot Falkenberg 25 april kommer att spelas utan publik. Trots det har det sålts fler än 26 000 ”biljetter” genom Swishbetalningar från de blåvita supportrarna.

– Responsen är väldigt positiv och det är häftigt att se att så många sluter upp bakom initiativet, säger Erica Berghagen, Marknads- och kommunikationschef hos IFK Göteborg.

Målet med kampanjen är att sälja motsvarande 52 195 fiktiva biljetter för 25 kronor styck till träningsmatchen som spelas på Ullevi. Det skulle innebära ett inofficiellt publikrekord i svensk fotboll – sett till antal sålda biljetter.

– När vi når vissa  nivåer kommer vi att dela ut olika priser och överraskningar bland de som har swishat, så det gäller att hålla koll på våra sociala medier. Man kan säga att varje inbetalning motsvarar en lott och det är många riktigt fina priser som kommer ut framöver, säger Erica Berghagen.

Den genomsnittliga inbetalningen så här långt är strax under hundralappen per person. För att slå publikrekordet före 25 april behöver vi sälja 1 300 ”biljetter” per dag.

För att vara med och försöka slå #Publikrekordet swishar du till IFK Göteborgs nummer: 123 401 53 27.