Välkommen till Kamratgårdsdagen på söndag

Söndagen den 23 september är det äntligen dags för Kamratgårdsdagen igen. Du är varmt välkommen till Kamratgården och IFK Göteborgs traditionella föreningsdag.

Skriv in datumet i kalendern, för du vill väl inte missa:

» Se a-laget träna.
» Träffa spelarna och få deras autografer.
» Delta i vår tipspromenad med fina blåvita priser.
» Testsitta IFK Göteborgs spelarbuss.
» Rundvandring på Kamratgården.
» Träffa vår maskot Leo.
» Äta kulglass från Lejonet & Björnen.
» Umgås med andra blåvita kamrater.

Utöver detta har vi i år tagit tillbaka en gammal tradition. Ett legendarderby kommer att spelas på Kamratgårdens gräsplan efter a-lagets träning och autografskrivning. Kom och se klassiska blåvita spelare som Håkan Mild, Niclas Alexandersson, Tord Holmgren, Magnus ”Ölme” Johansson, Fredrik Risp och de andra i IFK Göteborg Legends göra upp mot Öis legendarer. Ett klassiskt derby med stora namn från tidigare generationer.

Tider för dagen:

10:00: Kamratgårdsdagen startar.
10:30-12:00: A-laget tränar på hybridgräsmattan.
10:30-11:30: Rundvandring inne på Kamratgården (20 personer åt gången).
12:00-13:00: A-laget signerar.
13:00-14:10: Legendarderby: IFK Göteborg Legends – Öis legendarer.
13:00-14:00: Rundvandring inne på Kamratgården (20 personer åt gången).
14:30: Kamratgårdsdagen slut.

På plats kommer Blåvittshopen, Supporterklubben Änglarna, Atea, Selecta, Stena Line, Oves och Änglagårdsskolan att finnas.

Hos Atea, Selecta och Oves kommer du kunna bidra med pengar till IFK Göteborg i Samhället. Du kan redan nu swisha IFK Göteborg i Samhället på nummer 123 198 96 31.

Praktisk information

Parkering sker på stora grusparkeringen på Alfred Gärdes Väg, Delsjöhallen, Delsjön eller vid kolonilotterna. Åker du kollektivt är hållplatsen Töpelsgatan. Dit tar du dig med spårvagn nummer 5.

Kontakta oss vid frågor, vänligen kontakta IFK Göteborgs kansli på telefon 031-703 73 00 eller medlem@ifkgoteborg.se.