Bebben hedras på lördag

Saknaden är stor. Inga gester eller hyllningar kommer att räcka till för att fylla tomrummet efter Bertil ”Bebben” Johansson. Inför och under matchen kommer vi att hedra honom på flera olika sätt. Du som vill kan vara en del av detta – var du än är.

Blommor och hälsningar har börjat strömma in till Kamratgården. Många vill uttrycka sin saknad efter Bertils bortgång. På grund av de rådande restriktionerna har vi ingen kondoleansbok i klubbhuset. Vi hänvisar istället till att skicka blombud med din hälsning till Kamratgården. Vi kommer se till att Bertils familj får ta del av dessa.

På lördag eftermiddag möter vi Häcken på Ullevi. Laget planerar en hyllning inför avspark. Spelarna kommer bland annat gå in till planen med ”Heja Blåvitt” som inmarschlåt och med sorgband runt armen. Ett minnesord kommer att läsas upp inför avsparken. Samtidigt kommer vi på flera sätt synliggöra vår saknad och sorg, och Bertils betydelse för alla blåvita. Vi uppmanar också alla våra supportrar att vara med i den hyllningsapplåd som kommer att äga rum före avspark. Var du än är.

I samband med lördagens match på Ullevi ber vi om förståelse för att vi inte vill att supportrar samlas vid arenan. Detta med hänsyn till det rådande samhällsläget och att vi önskar att Bebben hyllas och hedras under lugna former. När vi alla samlas igen i framtiden kommer alla supportrar få chansen att tillsammans hedra Bertil på arenan.

Vi har också planer på vad vi från IFK Göteborg kommer att göra i samband med begravningen, men allt kring det sker i samråd med Bertils fru Solveig och den närmaste familjen. Mer information kommer längre fram.