Erica Berghagen slutar

Vår Marknads- och kommunikationschef Erica Berghagen väljer att sluta.
Hon kommer att arbeta kvar under sin uppsägningstid.

Erica kom till IFK Göteborg sensommaren 2018 och har ingått i ledningsgruppen. Nu väljer hon att gå vidare.

– Det är viktigt för mig att vi får en så bra övergång som möjligt. Därför har vi inte bestämt ett exakt datum för när jag lämnar. Vi har många satsningar och projekt som är i uppstartsfas och det är viktigt att allt flyter på smidigt, säger Erica och fortsätter:

– Det är speciellt att arbeta hos IFK Göteborg. Den här klubben betyder så mycket för väldigt många människor. Det innebär att det vi gör får stort genomslag och har stor betydelse. Det är och har varit lärorikt och utvecklande att jobba här. IFK Göteborg är ett starkt varumärke med en enorm potential. Vi har genomfört förändringar som gör oss starkare än på många år. För min egen del känns det som ett naturligt läge att gå vidare till nya utmaningar.

Håkan Mild, IFK Göteborgs klubbdirektör:

– Jag har ett väldigt bra samarbete med Erica. Det händer mycket positivt på marknadssidan och med vår kommunikation, och jag hade gärna sett att Erica jobbade vidare med det. Samtidigt måste jag acceptera hennes beslut. Vi önskar självklart Erica lycka till med nästa steg, men till dess är det en tid kvar – och vi arbetar vidare på ett målmedvetet sätt.