Ferran till Barnsley

Ferran Sibila går till Barnsley FC i engelska Championship.
– Vi vill tacka honom för hans tid hos oss och även önska honom lycka till i hans nya klubb, säger sportchef Pontus Farnerud.

Ferran kom till IFK Göteborg 2019. Han var först assisterande tränare till Poya Asbaghi och sedan till Roland Nilsson. I somras klev Ferran av det uppdraget och har sedan dess arbetat med individuell spelarutveckling och scouting, speciellt inriktad mot vår akademi.

Avtalet med Soccer Services och Ferran löper ut vid årsskiftet men Ferran går omedelbart vidare till ett nytt spännande tränaruppdrag – tillsammans med Poya i Barnsley.

– Ferran har visat en stor lojalitet till IFK Göteborg. Hans kunskap, professionalitet och passion är egenskaper vi förknippar med Ferran och som vi har uppskattat hos oss. Vi vill tacka honom för hans tid i Blåvitt och samtidigt önska både Ferran och Poya lycka till i deras nya klubb, säger Pontus Farnerud.

Ferran:

– Det har varit fina år för mig i Sverige och i Blåvitt. Att vinna cuptiteln 2020 var något oförglömligt, som jag alltid kommer att ha med mig. Jag kommer alltid att ha ett starkt band till IFK Göteborg och jag vill tacka alla i och kring klubben för tiden vi har haft tillsammans.