Så var årsmötet

IFK Göteborgs 116:e årsmöte hölls under måndagen.
Med anledning av rådande omständigheter genomfördes mötet digitalt.

Inledningsvis sammanfattade ordförande Mats Engström året som gått och betonade de fantastiska supporterinitiativ som under 2020 inbringat 10,5 miljoner kronor till föreningen.

Våra båda A-lagstränare Peter Svanström och Roland Nilsson intervjuades inför damernas och herrarnas kommande säsonger, och klubbdirektör Håkan Mild pratade om våra värdegrunder och arbetet framåt.
Ekonomichef Markus Hermansson sammanfattade resultatet för 2020 och pratade om utmaningar och fokus för 2021.

Årsmötet leddes av Hans Rothenberg och behandlade fem motioner och en uppföljning av en tidigare motion gällande VAR. Årsmötet röstade i linje med styrelsens yrkanden, dock ej i motionen gällande VAR. Där valde medlemmarna att gå i enlighet med motionärens förslag att föreningen ska verka emot VAR.

Anders Almgren valdes in som ny styrelseledamot och Anna Axvi, Jonas Henriksson och Anders Ovdahl valdes om på två år. Ordförande Mats Engström avtackades och till ny ordförande valdes Richard Berkling som avslutade mötet genom att tacka Mats för hans betydelsefulla insatser för föreningen.

Följande priser och utmärkelser delades ut:
Lennart Franssons minnesfond: Peter Svanström
Leif Nilssons minnesfond: Fred Jähnke
Josef Holsners pokal: Oscar Vilhelmsson
Fotbollsakademins talangpris: Victoria Svanström
Stig Gunnes minnesfond: Isak Dahlqvist
Gamla Kamraters hederspris: Malva Larsson
Gunnar Larssons stipendiefond: Fredrik Landén och Tom Carney
Landslagsdebutanter: Felix Eriksson
Medlemmar i 50 år: Leif Karlsson, Per-Anders Larsson, Lars Ekendahl och Jan Ander

Har du deltagit vid årsmötet och har feedback till oss?
Mejla medlem@ifkgoteborg.se