Vila i frid, Stig

Det är med stor sorg vi har nåtts av beskedet att vår tidigare ordförande Stig Lundström har gått bort efter en tids sjukdom.
Våra tankar går till Stigs närmaste familj.

Stig Lundström var ordförande i IFK Göteborg under åren 2006-2008, och ledde alltså föreningen 2007 när vi senast vann SM-guld. Han var dessförinnan suppleant i styrelsen.

Stig tvingades kliva av sitt ordförandeskap i förtid 2008 efter att ha drabbats av en hjärnblödning. Under alla år därefter var han fortsatt en flitig besökare på Gamla Ullevi.

Han växte upp i Eskilstuna och under ungdomsåren var det lokala IFK-laget det som han höll närmast hjärtat. Supporterskapet till IFK Göteborg kom till honom i samband med flytten till Göteborg 1986.
Han följde laget på nära håll från och med de framgångsrika åren på 80-talet och 90-talet och framåt. Med tiden växte engagemanget för Blåvitt och Stig klev in som sponsor med den ICA-butik han under många år drev i Torslanda.

Stig brann för föreningslivet, inte minst för den inkluderande kraft som finns i att samlas i en förening. Ett av många initiativ som han dedikerade sig till var samarbetet med stiftelsen Sportfront, som arbetar samhällsstödjande genom att ta avstånd från droger, våld och rasism.

Vi minns Stig som en varm och vänlig medmänniska. Vi minns honom som en trygg och stark ledare som verkade för att leda med gott exempel.

Stig blev 73 år. Våra tankar går i denna svåra tid till hans fru och dotter.
Denna publicering sker i samråd med dem.

Tack för minnena, Stig. Vila i frid.