Är du vår nästa säkerhetschef?

Vi söker ny kollega.

IFK Göteborg söker en ny säkerhetschef till vår organisation.
Välkommen att skicka in din ansökan till oss.

Som säkerhetschef kommer du att spela en central roll i vår organisation– kring både matcher och andra aktiviteter.
Du blir en nyckelfigur när vi genomför trygga evenemang och ansvarar för föreningens övergripande säkerhetsarbete.

Du har ett nära och tätt samarbete med övriga medarbetare i vår evenemangorganisation – inför, under och efter genomförande av evenemang.

Vi söker en trygg och modig person som kan leda och agera effektivt i utmanande situationer.
Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga, administrativt kunnande och goda kommunikativa egenskaper.
Meriterande är om du har erfarenhet av mediehantering och tidigare har arbetat med stora arrangemang.

Krav och kvalifikationer
• Mångårig arbetserfarenhet från säkerhetsbranschen med relevanta utbildningar.
• God kännedom om fotboll och supporterskap
• Stark administrativ förmåga för att kunna organisera och hantera säkerhetsrelaterade förfaranden, dokument, protokoll och rapporter.
• Förmåga att hantera människor på ett professionellt sätt och skapa en trygg och välkomnande atmosfär för våra intressenter såsom supportrar och andra besökare på våra evenemang.
• Erfarenhet av att arbeta under pressade situationer och förmågan att fatta snabba och informerade beslut för att säkerställa säkerheten.
• Erfarenhet av att arbeta med stora arrangemang och kunskap om säkerhetsaspekter inom evenemangshantering är meriterande.
• God samarbetsförmåga för att kunna arbeta effektivt med andra avdelningar och externa intressenter.

Arbetsuppgifter inkluderar, men är inte begränsade till:
• Ansvar för att planera och genomföra säkerhetsåtgärder vid fotbollsmatcher och andra evenemang.
• Utveckla och implementera säkerhetsstrategier och protokoll för att minimera olika slags risker.
• Samarbeta med polis, räddningstjänst och andra säkerhetsmyndigheter för att säkerställa våra säkerhetsmässiga åtaganden.
• Hantera säkerhetspersonal och ge riktlinjer och instruktioner för att säkerställa en professionell och effektiv arbetsmiljö.
• Utbilda och informera internt och externt.

Är du den vi söker?
Skicka CV, personligt brev och gärna ett case/jobbexempel i din ansökan.

Vid frågor eller för mer information om tjänsten, kontakta gärna Magnus Eriksson på magnus.eriksson@ifkgoteborg.se eller på telefon 031-787 75 41.
Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt till jobb@ifkgoteborg.se. Skriv ”Ansökan säkerhetschef” i ämnesraden.
Vi vill ha din ansökan senast 2023-06-01. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.