Cuebid ny huvudpartner

Vi har gjort klart med en ny huvudpartner.
Välkomna in i den blåvita gemenskapen säger vi till Cuebid.
– Det känns riktigt bra att inleda ett samarbete med en aktör som likt IFK Göteborg tydligt strävar framåt i sin bransch, säger vår klubbdirektör Håkan Mild.

Cuebid är en systemintegratör och tjänsteleverantör inom datasäkerhet, molntjänster, IP-kommunikation, virtualisering och datalagring. Nu är ett flerårsavtal på plats där Cuebid kliver in som huvudpartner till IFK Göteborg.

– Det är oerhört glädjande att meddela att Cuebid går in som ny huvudpartner till föreningen. Vi är övertygade om att Cuebid kommer bidra stort i vårt affärsnätverk och med sina tjänster inom IT till IFK Göteborg. I och med det nya avtalet tar Cuebid över vår interna IT-drift, säger IFK Göteborgs säljledare Jesper Gunnarsson.

Cuebid hjälper några av Sveriges mest krävande kunder att designa, implementera och supporta nästa generations dynamiska datacenter – och små och medelstora organisationer med driften av deras IT-miljöer.

Niklas Dahl är VD hos Cuebid. Han ser fram emot det nya samarbetet – och säsongen 2023.

– Idrott har och kommer alltid att påverka framtidens generationer på ett positivt sätt. På ett liknande sätt har de handlingar som vi på Cuebid gör idag inverkan på svensk cybersäkerhet framåt. Precis som inom idrotten förstår vi på Cuebid att en offensiv aktion är endast möjligt genom ett starkt försvar. På detta sätt känner jag att Blåvitt och vi på Cuebid har många likheter, inte minst eftersom vi hjälper företag att försvara sig.

Niklas jämför företag med fotbollslag och utvecklar tanken om ett starkt försvar.

– Ett företag är som en lagformation. Det behövs en kunnig ledning, ett producerande anfall, ett administrerande mittfält och en riktigt stark försvarslinje. Starka affärer byggs på trygghet i organisation, teknik och strategi. Där ska anfallslinjen aldrig behöva se över axeln för att veta om man har någon som skyddar målet, utan kunna ha fullt fokus framåt.

Håkan Mild, klubbdirektör hos IFK Göteborg:

– Vi fortsätter att knyta till oss starka aktörer till vårt partnernätverk och det ska bli spännande att starta upp samarbetet för att stärka oss båda på kort och lång sikt.