Historisk hållbarhetsrapport släppt

Första någonsin.

Under medlemsmötet presenterade vi nyheten om hållbarhetsrapporten för 2022.
Den finns nu att läsa på vår hemsida.

I hållbarhetsrapporten, som är den första IFK Göteborg genomför under sina första 119 år, analyseras I föreningen ur ett hållbarhetsperspektiv. Områden som täcks är bland annat hälsa och välmående, jämställdhet och samhällsengagemang.

– Vi har tagit en oberoende aktör till hjälp för att ta fram rapporten. Den är en slags nollmätning som nu ligger till grund för vårt fortsatta arbete. Närmare  1 000 personer deltog i en väsentlighetsanalys för att kartlägga olika områden som IFK Göteborg bör fokusera sitt hållbarhetsarbete kring. Vi är tacksamma för deras input, säger Elisabeth Anderton, hållbarhetschef i IFK Göteborg.

Isabelle Widmark på 10ere, som genomförde rapporten kommenterar arbetet så här:

– Det har varit otroligt intressant och inspirerande att få vara en del i arbetet med att ta fram IFK Göteborgs hållbarhetsrapport. IFK Göteborg ligger långt fram i hållbarhetsfrågor inom fotbollen och det känns kul att de kan få visa upp sitt arbete och sina resultat i och med denna rapport.

Vill du läsa mer om vårt hållbarhetsarbete och se hållbarhetsrapporten – klicka dig vidare här.