Mike Sahlénius går vidare

Tackar för sig efter tio blåvita år.

IFK Göteborgs säkerhetschef Mike Sahlénius går vidare till nya utmaningar.
Den närmaste månaden gör han sina sista arbetsveckor i blåvit tjänst.
– Från föreningens sida vill jag tacka Mike för hans arbete under dessa år, säger klubbdirektör Håkan Mild.

Mike Sahlénius kom till IFK Göteborg för tio år sedan och har verkat i tjänsten som säkerhetschef sedan dess. Nu går han vidare i sin karriär.

– Jag har fått ett spännande erbjudande från en välkänd aktör inom säkerhetsbranschen och har valt att tacka ja till det. Det känns såklart vemodigt att lämna IFK Göteborg men jag är också trygg i att mina blåvita kollegor kommer att fortsätta göra ett fantastiskt arbete med evenemang och andra aktiviteter där jag har varit involverad. Jag kommer att vara delaktig i en övergångsfas för att göra överlämningen så smidig som möjligt, säger Mike.

Som säkerhetschef i IFK Göteborg har Mike utvecklat och lett IFK Göteborgs säkerhetsarbete, med allt från myndighets- och supporterkontakter till strategier för säkerhetsrelaterade scenarion och situationer.

– Mycket har hänt under dessa år. Utvecklingen har gått framåt både inom både säkerhets- och evenemangsbranschen. IFK Göteborg har varit en av de mest aktiva aktörerna inom svensk fotboll när det kommer till säkerhet och trygga evenemang med besökarna i centrum. Jag är glad och stolt över att ha fått arbeta med dessa frågor i en så stark organisation och förening som Blåvitt, säger han.

En rekryteringsprocess är påbörjad för att hitta en efterträdare som säkerhetschef när Mike Sahlénius nu lämnar.

– Mike har varit en pålitlig och lojal medarbetare och kollega under många år. Med sin professionalitet och sitt stora yrkeskunnande har han gjort mycket för vårt säkerhetsarbete och den position IFK Göteborg har i fotbolls-Sverige. Vi önskar honom stort lycka till när han kliver in i sin nya roll. Samtidigt känns det bra att Mike är med och säkerställer en bra överlämning för säkerhetsarbetet, säger Håkan Mild, klubbdirektör i IFK Göteborg.