Nya verksamhetsplanen släppt

Extern version på plats.

Den interna versionen har varit igång sedan starten av året.
Nu finns en extern version av vår verksamhetsplan på plats.

De kommande tre åren arbetar vi med den nya verksamhetsplanen, som bland annat innehåller inriktningsbeslut för arenaalternativ, hur vi ska maximera våra intäktsmöjligheter, hitta ännu fler kommersiella spår – och hur vi ska nå framgångar för våra senior- och akademilag.

Tydligt i den nya verksamhetsplanen är att kärnverksamheten är central för IFK Göteborg.

Denna verksamhetsplan är en extern version som utgår från den interna. I den interna versionen finns fler och mer detaljerade fokusområden och KPI:er, som hanteras av verksamheten dagligen och som stäms av löpande med klubbledning och styrelse.

– Arbetet med en ny verksamhetsplan har skett i nära samarbete mellan organisationen, klubbledning och styrelsen. Vi har mätt, analyserat och värderat de framsteg och utmaningar som vi har sett sedan den förra verksamhetsplanen presenterades. Vi arbetar med flera övergripande målsättningar som känns igen från förra planen, men med andra fokusområden och KPI:er. Nu vi siktar ännu högre med den nya verksamhetsplanen och vi har startat upp en ny spännande treårsperiod som vi alla ser fram emot. Organisationen har varit igång med och arbetat utifrån den nya verksamhetsplanen sedan årsskiftet, säger Håkan Mild, klubbdirektör.

Du hittar verksamhetsplanen för 2024-2026 här.