Fortsatt satsning på matchuppladdningarna.
IFK Göteborg och Rasta har haft ett långvarigt och framgångsrikt samarbete, och nu står det klart att partnerskapet fortsätter.
– Med förlängningen av partnerskapet ser vi fram emot att fortsätta utveckla matchdagen för de blåvita supportrarna, säger Johanna Leijon, försäljningschef på Trädgår’n, som ingår i samma koncern som Rasta.
Uppladdningarna på Trädgår’n har blivit en naturlig samlingspunkt för många blåvita supportrar. Med scenprogram, specialerbjudanden på mat och dryck och en atmosfär i absolut toppklass har ”förfesterna” blivit ett populärt inslag.
– Vårt samarbete med Rasta och Trädgår’n är värdefullt och skapar en mer komplett matchupplevelse. Vi har redan tagit stora kliv tillsammans, och nu ser vi fram emot att utforska fler sätt att förstärka uppladdningarna inför matcherna – och hela matchdagen. Med Rasta som fortsatt huvudpartner kan vi gemensamt lyfta till nya nivåer, säger Magnus Andreasson, kommersiell chef i IFK Göteborg.
Rasta är en välbekant aktör för många resenärer med sina serviceanläggningar längs de svenska vägarna. Dessutom driver de kiosk- och restaurangverksamheten på Gamla Ullevi och Ullevi.
– Vi på Trädgår’n vill vara den självklara mötesplatsen för supportrarna inför matcherna, och vi ser redan nu över fler sätt vi kan bidra till att göra matchdagen ännu bättre. Bland annat fortsätter vi att donera tio kronor per besökare till Supporterklubben Änglarna. Den passion och glädje som supportrarna skapar på och utanför arenan är något vi vill vara en aktiv del av och vi ser verkligen fram emot att fortsätta den här resan tillsammans, säger Johanna Leijon.