Marknadsledaren i nytt partnerskap
IFK Göteborg är glada att kunna meddela ett nytt och spännande partnerskap med Elgiganten, Nordens ledande återförsäljare av hemelektronik. Marknadsledaren går in som huvudpartner till föreningen.
Elgiganten är Sverige och Nordens ledande hemelektronikkedja och partnerskapet med IFK Göteborg markerar en spännande ny fas där Elgiganten stärker sin närvaro inom idrotten.
– Det är spännande att ett så starkt varumärke som Elgiganten nu väljer att satsa på idrotten och vi är stolta över att IFK Göteborg får vara en del av den satsningen. Vi ser verkligen fram emot vad vi kan åstadkomma tillsammans. Vi delar ambitionen om ett partnerskap som ska stärka både IFK Göteborg och Elgiganten, säger Håkan Mild, klubbdirektör IFK Göteborg.
Partnerskapet med IFK Göteborg innebär att Elgiganten kan attrahera relevanta målgrupper på ett meningsfullt och engagerande sätt då det finns många naturliga kopplingar mellan Elgigantens produkter och den vardag som både spelare och supportrar lever i. Tekniken spelar en allt viktigare roll i sportens värld, från träning och analys till hur supportrarna följer Blåvitt.
– Det känns spännande att Elgiganten tar klivet in i idrotten genom att samarbeta med ett så starkt idrottsvarumärke som IFK Göteborg som engagerar människor runtom i hela landet och där en stor del av vår målgrupp ingår. Som marknadsledare ser vi fram emot att möta målgruppen på ett engagerande och värdeskapande sätt och bidra med mervärde, säger Karolina Åhs Karlsson, Head och Marketing & E-commerce på Elgiganten.
Elgiganten, som etablerades 1994, har vuxit till att bli en hörnsten i den nordiska hemelektronikmarknaden. Med sina över 170 butiker i Sverige och en stark digital närvaro, erbjuder de allt från de senaste teknikprodukterna till vitvaror och hemunderhållning. Företaget är känt för sin kundfokuserade service och sitt breda sortiment.