Medlemskap
Jag har inte fått en betalningsavisering för medlemsavgiften 2025 – vad beror det på?
Betalningsaviseringen skickas ut via mejl. Kolla gärna din skräpkorg.
Har du inte en mejladress kopplat till ditt medlemskap så har inte betalningsaviseringen kunnat skickas. Vänligen kontakta medlem@ifkgoteborg.se om du inte hittar din betalningsavisering.
Betalning
Jag har missat att betala min medlemsavgift och länken fungerar inte längre, kan jag få en ny?
Kontakta medlem@ifkgoteborg.se så skickar vi en ny betalningsavisering till din mailadress.
Vad är Qvickly?
Qvickly är ett företag kopplat till vårt nya medlemssystem som sköter hanteringen av inbetalningar och fakturor för våra medlemsavgifter.
Jag har valt faktura som betalningsmetod och fick då en extra avgift, vad beror det på?
Vid val av faktura kan en mindre avgift tillkomma i form av en administrationsavgift. Om du vill byta betalningsmetod för att undkomma administrationsavgiften, kontakta medlem@ifkgoteborg.se innan du betalar fakturan.
Varför har det gjorts en kreditupplysning på mig?
Qvickly, som sköter hanteringen av inbetalningar och fakturor, måste göra en kreditupplysning för personer som valt faktura/delbetalning som betalningsalternativ. Såhär skriver Qvickly om kreditupplysningarna på sin hemsida:
“I samband med att ett köp görs tas en kreditupplysning via vår samarbetspartner Creditsafe. Notera att denna upplysning inte syns för tredje part, därför påverkar den inte dina möjligheter att få banklån etc. En omfrågandekopia skickas hem till din folkbokföringsadress.”
Om jag inte betalar min medlemsavgift innan förfallodatumet på aviseringen/fakturan- kan jag inte bli medlem senare då?
Har du inte betalt medlemsavgiften innan förfallodatumet och vill bli medlem senare så kontaktar du medlem@ifkgoteborg.se så hjälper vi dig med en ny avisering.
Medlemsappen
Vart hittar jag medlemsappen?
Sök på ”Sportadmin Medlemsapp” i App Store eller Google Play.
Hur loggar jag in i appen?
1. Använd mailadressen som är kopplad till ditt medlemskap.
2. Klicka på ”Hämta engångskod”. Koden skickas till din mailadress.
3. Skriv in koden och klicka på ”Logga in”.
Jag kan inte logga in medlemsappen – vad beror det på?
För att kunna logga in i medlemsappen måste du ha en mailadress kopplad till ditt medlemskap. Vill du lägga till en mailadress eller kontrollera vilken mailadress som är kopplad till ditt medlemskap? Vänligen kontakta medlem@ifkgoteborg.se så hjälper vi dig.
Jag är ständig medlem – får jag också tillgång till medlemsappen?
Ja, som ständig medlem har du också tillgång till medlemsappen förutsatt att du har en mailadress kopplad till ditt medlemskap. Om du inte har en mailadress kopplad till ditt medlemskap, vänligen kontakta medlem@ifkgoteborg.se så hjälper vi dig.
Jag bor utomlands och har problem med att ladda ner appen – hur gör jag?
MedlemsAppen är endast tillgänglig i svenska Google Play/AppStore, vilket då är kopplat till vilken region ditt konto är inställt på.
För att kunna hämta hem appen skulle du isåfall behöva tillfälligt låna en väns inlogg, som har ett svensk konto, och göra såhär:
- Logga in på det lånade kontot på din egen telefon.
- Ladda ner MedlemsAppen.
- Logga ut från det lånade kontot och logga in på ditt eget igen.
Alternativet är att använda webbversionen av MedlemsAppen, som du kommer åt här: https://app2.sportadmin.se/
Där får du i princip samma funktionalitet som i appen, men utan notiser.
Medlemskort
Jag har betalt min medlemsavgift, varför har jag inte fått mitt medlemskort?
Från och med 2021 är medlemskortet digitalt och finns i appen “SportAdmin medlemsapp” som är kopplad till vårt nya medlemssystem SportAdmin.
Finns det inga fysiska medlemskort längre?
Sedan 2021 skickar vi inte ut medlemskorten automatiskt likt tidigare år.
Om du fortfarande önskar ett fysiskt medlemskort, kontakta 031-703 73 00 eller medlem@ifkgoteborg.se.
Årsmöte
Hur skriver jag en motion till årsmötet?
Så skriver du en motion – PDF
Kontakt
SportAdmin
Telefon: 040-630 10 60
Mail: info@sportadmin.se
Billmate
Telefon: 040-30 35 00
Mail: info@qvickly.io