Medlemskampanjen fortsätter – mot femsiffrigt

Supporterklubben Änglarna har drivit medlemskampanjen #MittBlåvitt med målet att öka antalet medlemmar i IFK Göteborg.
Resultatet hittills har varit riktigt bra och nu vill vi tillsammans nå nästa nivå – 10 000 medlemmar.

Från början var målet att få cirka 2 000 nya medlemmar fram till årsskiftet. När kampanjen drog igång visade sig våra supportrar från sin bästa sida och resultatet blev därefter. På bara ett par veckor hade vi fördubblat antalet medlemmar och i dagsläget har 9 500 personer tecknat sig för ett medlemskap.

– Responsen på #MittBlåvitt har helt enkelt varit överväldigande. Från alla olika supporteraktörer som mangrant slutit upp och hjälpt oss sprida ordet, till de tusentals som tecknat medlemskap och därmed visat sin kärlek till klubben. Medlemskampanjen ska inte bara gynna IFK Göteborg på kort sikt, utan vara något som bygger en långsiktig medlemsbas för klubben att stå på i framtiden. Vi är inte klara, vi ska ha 10 00 medlemmar och fler därtill, säger John Pettersson, ordförande i Änglarna.

Responsen på #MittBlåvitt har helt enkelt varit överväldigande.

När #Publikrekordet rullades ut fick vi se kraften som finns hos de blåvita supportarna ännu en gång. Över 56 000 ”biljetter” såldes till en inställds match som redan från början var tänkt att spelas utan publik. #MittBlåvitt sattes mer eller mindre på paus ett tag och nu vill alltså Supporterklubben Änglarna dra igång den igen.

– Vi har fått se två olika initiativ med riktigt bra effekt. Genom dialog har vi lyckats maximera det och låta de olika kampanjerna få skina under olika perioder. Nu när #Publikrekordet är genomfört är det läge att fortsätta slå nya rekord. Medlemmarna är extremt viktiga för IFK Göteborg och vi är väldigt stolta över att se engagemanget bland våra supportrar, säger Christopher Lindahl, Supporter Liaison Officer hos IFK Göteborg.

Arbetet mot nya mål fortsätter och det kommer att dyka upp fler saker kopplade till medlemskampanjen och alla som redan tidigare var medlemmar.

– För oss som varit med och arbetat fram kampanjen ger resultatet massor av positiv energi. Tanken är inte att #MittBlåvitt slutar vid 10 000, utan vi fortsätter jobba med idéer och uppslag som ska dra nya medlemmar till klubben. Så håll koll på hashtaggen och fortsätt värva folk! Det är vår gemenskap som kommer att ta oss genom detta och är det något vi vet så är det att Blåvitt är som starkast när vi jobbar tillsammans, säger John Pettersson.