Magnus Andreasson Grentzelius ny kommersiell chef

Tillträder 1 juni.

Efter en gedigen process är vi i mål med rekryteringen av vår nye kommersielle chef.
Magnus Andreasson Grentzelius kommer att leda vårt arbete med försäljning, både på partner- och privatmarknadssidan.
– Jag längtar efter att komma igång. IFK Göteborg har ett otroligt starkt varumärke och jag ser väldigt många spännande vägar framåt för att fortsätta växa kommersiellt, säger Magnus.

Magnus Andreasson Grentzelius, 48, har en imponerande meritlista inom sälj, varumärkesstrategi och marknadsföring. För att nämna en del, Han har arbetat på ledande positioner hos bland annat Stampen Media och har dessutom erfarenhet som entreprenör och företagsledare inom flera egna verksamheter.

Med Magnus som kommersiell chef kommer IFK Göteborg att fokusera på att fortsätta utveckla sin försäljning på både partnersidan och för privatmarknad.

– IFK Göteborg är redan väldigt långt framme och leder till stor del utvecklingen inom svensk fotboll på flera områden, inte minst för evenemang och publikrekrytering. Dessutom finns en nyfikenhet och ett stort mod att våga tänka nytt och innovativt. Det och många andra saker lockade mig i rekryteringsprocessen, säger Magnus.

Han efterträder sin namne Magnus Eriksson, som har lett arbetet sedan 2021.

– Jag ser framför mig att jag vill fortsätta från den plattform och höga nivå som har byggts upp under de senaste åren. Jag vill också göra en strategisk satsning på att utöka och fördjupa samarbetet med befintliga och nya partners, samtidigt som vi arbetar för att attrahera fler supportrar och kunder genom nya grepp. Hela Stadens Nätverk är starkt och jag vill gärna att vi knyter ännu tätare band till föreningens viktiga hållbarhetsarbete genom IFK Göteborg i Samhället, säger Magnus.

Håkan Mild, klubbdirektör i IFK Göteborg, om vår senaste värvning till Kamratgården:

– I Magnus Andreasson Grentzelius får vi en stark och tydlig ledare som vet vad han vill. Magnus har stor erfarenhet både av att leda personal och att driva försäljning, och hans kunskaper matchar exakt det vi vill få fram i vår organisation. Med rätt ledarskap och den tydliga strategi vi ser tillsammans är IFK Göteborg redo att ta nästa steg i vår utveckling ­– och att fortsätta vara en ledande kraft inom svensk fotboll. Jag ser fram emot att göra detta tillsammans med Magnus.