Nu är det äntligen dags. I dag lanserar vi nya och tidsenliga ifkgoteborg.se.
– Det är hög tid att erbjuda en ny och modern sajt för alla som är intresserade av Blåvitt, säger Joakim Fjällgård, marknadsansvarig i föreningen.
Den digitala världen utvecklas snabbt. Därför är det en viktig dag för IFK Göteborg och vår digitala kommunikation. Den gamla hemsida, som togs i bruk 2010, får lämna plats för en sajt i en helt ny kostym.
Vi hoppas verkligen att det ska känns som ett lyft och att den upplevas som betydligt mer användarvänlig, säger Klas Andén, creative director på Dragster som utvecklat nya ifkgoteborg.se.
Ett flertal nyheter erbjuds, utöver det moderna snittet.
- Mer överskådligt nyhetsflöde.
- Större möjligheter till försäljning av biljetter och souvenirer.
- Förbättrad och ökad exponering av våra partners.
- En responsiv lösning, det vill säga anpassad för läsplatta och mobiltelefon.
– Ledordet har varit enkelhet. Det ska vara enkelt att hitta det man söker, det ska vara enkelt att läsa texter och lätt att navigera. Det handlar om en väldigt stor sida och då ska det vara enkelt att hitta oavsett om det är vägbeskrivning till Gamla Ullevi eller den senaste matchtruppen man söker, fortsätter Klas Andén.