Så hanteras biljetterna

Allsvenskan närmar sig. Ovissheten i publikfrågan kvarstår. Vi vill trots detta informera om hur vi planerar att hantera biljetter och platser.

Efter fyra månaders försäsong är det snart dags att sparka igång allsvenskan 2021. Den 19 april möter vi AIK i hemmapremiären och dessförinnan inleder vi mot Örebro SK på Behrn Arena. Vi vet ännu inte om eller hur mycket publik vi eventuellt kan komma att få släppa in vid de inledande matcherna i allsvenskan. Vi vill, trots det, informera om hur vi planerar att hantera tillgängliga platser.

Årskortsinnehavare
Vi har sålt 3 000 ordinarie årskort inför säsongen. Så länge publikkapaciteten är lägre än totalantalet sålda årskort kommer vi att lotta bland befintliga årskortsinnehavare. Om man blir tilldelad biljett till en match blir man borttagen från urvalet inför nästa match/matcher, till dess att samtliga årskortsinnehavare fått besöka en match.

Partners
Våra partners kommer, från den allsvenska premiären, att få följa matcherna från Tolvans restaurang. Utifrån rådande restriktioner kommer tillgängliga platser att fördelas bland våra partners för att så många som möjligt ska få vara på plats. Platser på läktaren kommer att erbjudas först då vi tillåts ha ett högre publikantal.

Halvårskortsinnehavare

Från och med omgång 9 (från hemmamatchen mot IF Elfsborg) gäller halvårskorten – i de fall publikkapaciteten överstiger totalantalet ordinarie årskort. Biljetter tilldelas först våra ordinarie årskortsköpare (de som tillhör gruppen #3000änglar) och till våra partners.

Vi återkommer med mer praktisk information närmare den allsvenska hemmapremiären.

Observera att ovan gäller under rådande restriktioner. Vid förändrade förutsättningar återkommer vi med ytterligare information.

Kontakta oss
Vid frågor, kontakta oss på biljetter@ifkgoteborg.se eller 031-703 73 00.