Marknads- och Merchandiseansvarig till IFK Göteborg

IFK Göteborgs organisation består av Sporten med A-lag, Elitverksamhet och Akademi, Ekonomi/ administration, Säkerhet, SLO, Hållbarhet och Marknad och Kommunikation. Vår vision lyder ”IFK Göteborg ska alltid vara en klubb som alla ser upp till. På och utanför plan”.

Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter

Som Marknads- och Merchandiseansvarig tillhör du avdelningen Marknad och Kommunikation på IFK Göteborg. Du driver IFK Göteborg Promotion AB och är ansvarig för marknadsföring av klubben tillsammans med Content Manager och Publikrekrytering- och Evenemangsansvarig.

I nära dialog med vår målgrupp skapar du ett affärsmässigt gångbart merchandise-sortiment med hög kvalité. Arbetsledning och resurssättning av e-handel och shop i samråd med Butiksansvarig för Blåvittshopen. Projektansvar för avtal med varumärkesleverantör, varumärkeslicensiering, marknadsföring i externa kanaler och klubbens kontakt mot reklambyrå. Tillsammans med SLO och Publikrekrytering-och Evenemangsansvarig utvecklar du koncept, förändringar och förbättringar på arenan samt marknadsför dessa och andra evenemang som sker i klubbens regi. Du kvalitetssäkrar, budgeterar, följer upp och rapporterar till Marknad- och kommunikationschefen.

I tjänsten ingår att företräda IFK Göteborg i olika sammanhang, samverkan med övriga avdelningar och projekt inom klubben samt ansvar för att bedriva arbetet i enlighet med klubbens verksamhetsplan, stadgar för IFK Göteborg Fotboll, budget och övriga policydokument. En del av arbetet sker på obekväm arbetstid.

Kvalifikationer

Du har dokumenterad erfarenhet av marknadsföringsprojekt och ekonomikunskap utifrån ett budget- och rapporteringsansvar samt en gedigen evenemangserfarenhet inom flera olika inriktningar av publika evenemang. När det gäller merchandise har du utöver erfarenhet av inköp och förhandlingar ett intresse för att leverera vad som krävs och är gångbart ur ett kvalitets- och affärsmässigt perspektiv.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidare (IFK Göteborg tillämpar 6 månaders provanställning)
Omfattning: Heltid
Tillträde: Omgående