Ytterligare förslag från IFK Göteborgs valberedning

Inför föreningens ordinarie årsmöte 2 mars presenterar valberedningen ytterligare förslag.

Med hänvisning till det förslag som valberedningen tidigare har överlämnat till årsmötet föreslår valberedningen härmed även nyval till styrelsen av Teresa Utkovic.

Valberedningens kandidatnomineringar ska enligt föreningens stadgar meddelas medlemmarna senast sex veckor före årsmötet, vilket inte har varit möjligt såvitt avser nomineringen av Teresa Utkovic. Årsmötet får därmed ta ställning till om nomineringen ändå kan accepteras.

Teresa Utkovic är 41 år och VD för Human IT-Consulting Väst AB med ett omfattande kontaktnät inom idrottsrörelsen och näringslivet. Teresa är styrelseledamot i Sävehof IK och i Svenska Handbollförbundet med ansvar för digitalisering. Hon sitter också med i utbildningskommittén samt i den organisation som ansvarar för arrangemangen av VM i handboll i Sverige 2023 för såväl damer som herrar. Hon har själv erfarenhet som handbollsspelare på elitnivå med deltagande i både OS och EM för Sverige. Hon har varit Blåvittsupporter sedan barnsben.

– Med min bakgrund vill jag bidra till att ytterligare utveckla IFK Göteborgs varumärke, identitet och evenemang. Att få möjlighet att arbeta med dessa frågor i en förening som IFK Göteborg skulle vara fantastiskt inspirerande, säger hon.

Vi överlämnar därmed vårt förslag till årsmötet för beslut.

IFK Göteborgs valberedning
Fredrik Abrahamsson, ordförande