Blåvitt hos Intersport

Nylansering av samarbetet.

Under fredagen kickar vi igång vårt samarbete med Intersport igen.
Två blåvita spelare kommer till den nyrenoverade butiken i Högsbo (köpcentrum 421) och butiken kommer att massor med blåvita produkter.

Från klockan 15.00 finns två spelare från vårt herrlag på plats för att signera prylar, ta selfies och snacka fotboll.
Denna aktivitet markerar startskottet för ett djupare samarbete med den blåvita partnern Intersport.
Från och med idag finns den blåvita matchtröjan att köpa i Intersportbutikerna i Nordstan, Kungsbacka, Allum, Högsbo, Alingsås, Backaplan och Torp.

– Jag är jätteglad att Intersport vill satsa på att göra de blåvita kläderna tillgängliga i fler fysiska butiker. Detta är en del i arbetet med att tillgängliggöra blåvita kläder för fler, säger Gustaf Rönneklev, merchandiseansvarig hos IFK Göteborg.

Anders Rinnström, Head of merchandise på Intersport, fyller i:

– Alla känner till Intersports starka koppling till föreningslivet och inte minst till IFK Göteborg. Det känns fantastiskt att återigen få in Blåvitts bassortiment i Intersports butiker runtom i staden.

Under dagen kommer Intersport att lotta ut biljetter till matchen mot Norrköping för de som besöker butiken. Missa inte detta!